Monday, January 28, 2013

klise.. :)


INI BUKU SAYA JANGAN AMBIL :3

credit to: bidadarijhd..


Bismillah...
 Assalamualaikum dan salam ceria semua kepada .. kepada siape ek?? sesiapa sahaja.. huhu.. 
ehem..ehem.. sound check..hari ni cik iman nak tulis entri pasal klise jalan cerita novel melayu kita.. bila pike2 balik la kan, kalau la tak ada watak2 dan jalan cerita cam tu memang tak best juga. hal ini kerana, (perghh.. cam nak tulis karangan la pula).. selera pembaca negara kita iaitu Malaysian adalah seperti itu. siapa lagi nak beli novel anak melayu tempatan kalau bukan kita yang kaki novel ni!! cik iman memang minat novel !! kalau boleh nak bercinta dengan novel dan buku sentiasa..oleh sebab itu, novelis2 tempatan perlu menulis sebuah novel yang betul2 mengikut selera pembacaan rakyat Malaysia. kesian kepada hlovate itu contohnya. tetapi cik iman harap para pembaca novel dapat mengambil iktibar dalam setiap cerita yang di baca! jangan berangan je nak dapat suami macam Benz Alif ,Asyraf Omar dan seangkatan dengan nya... (sape yang berangan sebenarnya ni?).. hihihi... cik iman memang kuat berangan sebab itu sampai sekarang alone.. kuikuik.. i dont care!! 




   Back to niat asal tadi...  contoh jalan cerita : bos dan setiausaha yang suka gaduh2 sebab diorang pernah jumpa time zaman kecil2 dahulu.. examples of the novel : kau sayang ku, air mata kasih and so on. 
orang kaya dan orang miskin, kahwin lari lepas itu mengandung then mak mertua tak terima .perkahwinan yang diatur oleh keluarga.. bergaduh then baik semula. yang pasti scene gaduh2 ni wajib ade.. yela kan dalam kehidupan ni mane ade hari yang selalu cerah, sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula suami dan isteri.. kuikuikuik... cik iman ada suami dah ke? (tunggu salji turun dulu) hikhik.. gagal logik cik iman ni, Malaysia tidak akan turun salji...tapi cik iman nak promote la novel dari hlovate kepada korang kerana ia sangat best dan banyak input2 yang berguna yang boleh diambil dan digunakan.. antara kata2nya yang unik dan best! 


every single thing in life 

needs effort and patience
if you want the results doubly quick
then double the variables and equations
@[Hlovatesays]

Dibawah ni cik iman ade sediakan beberapa link novel online yang anda2 semua boleh bace! kalau ade novel baru dari Rynsa,nass alina noah,hlovate,syud and so on.. jangan lupa bagitau cik iman tau!



Sebenarnye.. banyak lagi lah novel on9 kat dalam internet ni. so, pandai2lah kamu2 google ye!! tata

6 comments:

  1. Replies
    1. hlovate sangat bez.. nnt kalu dye nk kuar nov bru bgtaw ye!!

      Delete
  2. novel hlovate memang best !!
    saya pun kaki novel yg suka berangan..

    pernah baca lazuardi?? sy berangan utk dpt suami mcm si shark tuu.. haha. novel ni pun best gila..

    http://athirahkimeunkyung.blogspot.com/2013/01/trend-untuk-novel-2013.html

    singgah sini ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. SSAYE PON DA BACE LAZUARDI!! kaki novel tegar!! best sangat2.. shark sangat hensem.. hopefully ade lelaki mcm tu kat cni.. tapi ade ke??? nak shark jugak!!!

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete